groep4-neemt-de-boot-naar-ijsland.reismee.nl

Orkney islands

Zo , weer even internet , ik ga regelmatig tussendoor opslaan dus het kan zijn dat je veel mailtjes van ons krijgt . Gisteren hadden we een zeedag die we hebben benut door lekker te luieren bij het zwembad, het was heerlijk weer!.

Vandaag kwamen we vroeg aan op Kirkwall, de hoofdstad van de Orkney eilanden. Bert en Eric moesten al vroeg paraat staan want ze gingen een fietstocht maken en Yvonne en Gea gingen het dorp verkennen. Omdat de klok een uur terug ging was bet achteraf toch niet zo vroeg als we dachten en vanwege de opwinding van de a.s.fietstocht waren we allemaal vroeg wakker. Dus gezelig samen ontbeten en toen moesten de heren al naar dek 5 waar de gidsen en de rest van de groep klaar stonden. De dames keken het tafereel nog even aan en zijn nog even naar de hut gegaan waar we nog even wat aan gerommeld hebben en daarna nog even op dek 15 wat koffie met wat lekkers genomen en toen ook pad gegaan. De gratis shuttle bus stond al klaar! Binnen 5 minuten waren we in het dorpje Kirkwall waar we de rode zandstenen st Mangus cathedral bezochten. Een alleraardigste meneer was erg behulpzaam om ons allerlei hoogtepunten van de kerk te laten zien. Zoalsde groene mannetjes die op één van de zuilen waren uitgehakt evenals de "handtekeningen" van de beeldhouwers. Na deze interessante rondleiding hebben we nog winkeltjes bekeken, niks gekocht en zijn we weer terug naar de boot gegaan. Van de heren hebben we begrepen dat ze een mooie toch hebben gefietst en dat Bert nu last van zijn achterwerk heeft.

Morgen weer een dagje zee.