groep4-neemt-de-boot-naar-ijsland.reismee.nl

De golden circle, oftewel now leave the roundabout

Het was een druilige dag in Reykjavik, waar we 2 dagen in de haven blijven liggen. Vandaag hebben we een auto gehuurd en gaan we de zgn golden circle rijden. We gaan eerst naar bingvellir,een nationaal park waar de europese en noord amerikaanse platen langzaam uit elkaar drijven. Br koud en regen dus niet zo lang uit de auyo geweest. Later op de volgdende parkeerplaats is Eric nog naar nog naar boven gelopen om voor ons een foto van een waterval te maken die a?les zowat overstroomde. We reden door naar de Geysir die vrolijk znvwarme water in de lucht spoot. Het water in de beekjes was lekker warm , 80 tot 100 gr en rook naar zwavel maar door de regen en wind was het zo koud dat het ook hier maar een kort verblijf was. Door naar Kerio waar we een kratermeer bekeken, eerst leek het erop dat we in een tv programma waren beland genaamd de gevaarlijkste weg van... want we hebben denk ik een afslag te vroeg genomen want we kwamen over een hotsteklotseweg heen wat veel commentaar opleverde: pas op kuil links! ja maar dan rij ik door kuil rechts! Over smalle houten bruggetjes over wilde stromen,ja, achteraf is het een avontuur! Maar gelukkig na 12 km kwamen we weer op de doorgaande weg. Om 17.30 waren we weer op de afgesproken plaats om de auto in te leveren. Een leuke dag gehad! Maar wel een beetje nat en koud.

mama

Groeten van henk en gea
waeren in de dienst voor de de huwelijk zegen
van fam.theo nijland
hier warm en bij jullie koud
veder alles goed
groetjes mama